Stimați cetățeni,
Astăzi vă propun o petiție care să facă posibilă întâlnirea directă dintre vânzătorii și cumpărătorii de locuințe. Intermediarii imobiliari care au impresia că totul trebuie să treacă prin labele lor hulpave, cei care publică anunțuri mincinoase sau de tip « blind advertising », cei care fură anunțurile de drept ale proprietarilor și le multiplică de sute de ori anulându-le acestora dreptul de a vinde FĂRĂ COMISION trebuie să fie opriți odată pentru totdeauna.
Citiți conținutul acestei petiții și în cazul în care sunteți de acord cu ideile formulate vă rog respectuos să o semnați în link-ul de mai jos. Fiți conștienți de faptul că un SERVICIU CORECT trebuie prestat, nu IMPUS. AGENTUL IMOBILIAR NU ESTE OBLIGATORIU !!!
Petiție
Domnule Ministru,
Această petiție vizează reglementarea practicilor abuzive ale intermediarilor imobiliari din Romania, practici care în ultima vreme au ajuns până la amenințarea directă a clienților de către acești așa-ziși prestatori de servicii. În urmă cu doi ani, Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului a propus spre dezbatere un proiect de lege însă acesta a rămas până astăzi la stadiul de … proiect.
Vă rog să aveți în vedere următoarele condiții SINE QUA NON pe care agentul imobiliar trebuie să le îndeplinească în vederea practicării acestei meserii de o manieră CORECTĂ și LEGALĂ.
- Meseria de agent imobiliar poate fi practicată doar de persoane care urmează cursuri de pregătire atestate de Ministerul Muncii, contra cost. În vederea formării profesionale trebuie aduși specialiști dintr-o piață imobiliară bine reglementată pentru că reprezentanții sistemului nostru de real estate au demonstrat incapacitatea de a impune reguli firești de conduită morală și profesională. De-a lungul timpului s-a demonstrat că membrii cu funcții de conducere din cadrul asociațiilor agențiilor imobiliare au prestat servicii de o calitate îndoielnică la nivelul SRL-urilor pe care le dețin.
- Pentru că mulți cetățeni s-au plâns de grave probleme de comunicare, este necesar deasemenea un minim de pregătire (BACALAUREATUL) care să ateste și abilități dincolo de racolarea părților din presă sau internet și apoi obligarea acestora de a semna un contract de vizionare. Capacitatea de analiză a cererii clientului, cunoașterea aprofundată a segmentului imobiliar pe care activează, înțelegerea noțiunii de REPREZENTARE - sunt aspecte esențiale în cadrul serviciilor de real estate. Zilnic sute de cetățeni se plâng că intermediarii le prezintă locuințe fără nicio legătură cu solicitarea pe care au făcut-o în prealabil, observă indolență, lipsă de profesionalism și - ceea ce este mai grav - încercarea agentului de a induce în eroare prin detalii false.
- Publicarea de anunțuri în care se promovează un bun imobil sau o cerere de cumpărare trebuie să aibă la bază un contract scris între agent și proprietarul/cumpărătorul reprezentat. Comisionul se presupune a fi asumat de către beneficiarul serviciilor respective, așadar este exclusă perceperea unui tarif suplimentar cetățeanului care sună pentru anunțul postat. E imperios necesară existența unui contract fie că prestatorul se obligă doar să găsească un client fie că se va implica inclusiv în formalitățile necesare ducerii la bun sfârșit a tranzacției. În cazul în care nu există acest CONTRACT SCRIS (nu verbal, obținut telefonic) singurul tip de publicitate permis este acela prin care agentul se face cunoscut. Ex : "Agenția imobiliară X oferă servicii de calitate celor interesați. Percepem comision de la Y la Z. ”
- Prețul publicat trebuie să conțină și comisionul pe care agentul l-a stabilit în prealabil cu cel pe care îl reprezintă. Orice adăugire suplimentară atrage după sine anularea contractului întrucât acest fapt nu mai poate fi considerat un serviciu din moment ce potențialii clienți ar putea fi alungați de valori prea mari/mici.
- Bazele de date precum “SOFT-uri” puse la dispoziția agenților imobiliari de către anumite companii fără acordul vânzătorilor trebuie interzise întrucât este o gravă încălcare a dreptului de PROPRIETATE INTELECTUALĂ (vezi tendințele extinderii acestui termen în contextul social actual). Multiplicarea unui anunț postat de proprietarul de drept al bunului respectiv presupune obstrucționarea acestuia în demersul său de a găsi un cumpărător/vânzător pentru bunul în cauză. Zădărnicirea unei tranzacții, a întâlnirii directe dintre vânzător și cumpărător nu poate fi considerată PRESTARE DE SERVICII.
- Toate anunțurile pe care le publică agentul imobiliar trebuie să conțină informația cu privire la calitatea sa de REPREZENTANT / MANDATAT. (În orice stat civilizat, BLIND ADVERTISING se pedepsește drastic mergând până la anularea licenței de funcționare.) Publicitatea MINCINOASĂ (anunțuri false pentru a atrage cumpărători și a-i introduce mai apoi în baza de date) sau ABUZIVĂ (fără contract prealabil) trebuie pedepsită cu amendă considerabilă, avertisment și la repetarea abaterii – cu anularea LICENȚEI.
- Agentul imobiliar are obligația să vizioneze în prealabil bunul imobil pe care urmează să îl prezinte, să aibă informații cu privire la anul construcției, materialele folosite, modificările ulterioare, suprafața utilă/construită, viciile ascunse sau vizibile, performanța energetică, situația juridică și măsura în care actele sunt pregătite pentru tranzacția propriu-zisă.
- Din statisticile Ministerului de Finanțe rezultă că EVAZIUNEA FISCALĂ în sectorul Real Estate are proporții alarmante. Va trebui găsită o soluție în cadrul procesului de autentificare a tranzacției la NOTARIAT sub forma unei declarații pe proprie răspundere a părților cu privire la plata comisionului. Astfel, vom motiva atât vânzătorul cât si cumpărătorul să impună agentului plata taxelor către STAT așa cum și ei suportă onorariile și impozitele aferente contractului respectiv. Un alt aspect al evaziunii fiscale este reprezentat de munca la negru în cadrul agențiilor imobiliare. Cetățenii se plâng că atunci când sunt abuzați de către intermediarii unei anumite agenții nu pot face plângeri către autorități pentru că nu există nicio formă legală de colaborare în cadrul acestor SRL-uri care își declină responsabilitatea.
Acestea sunt reglementările pe care le propun și le susțin prin semnătură.
Vă mulțumesc !